בקשת החזרי מס
דרגו את המאמר |
|
איך מבקשים החזר מס?
הפנייה למס הכנסה צריכה לכלול את כל הטפסים והאישורים המעידים על הזכאות להחזרים. הטפסים הדרושים הם אישורים רפואיים רלוונטיים, מסמכים המעידים על מצב משפחתי, טפסי שכר שנתיים (טופס 106).
הבקשה נידונה במס הכנסה לא בנוכחות הפונה. הזיכוי אמור להתבצע לחשבון הפונה תוך שלושה חודשים אך לעיתים קרובות הדבר נדחה לזמן ממושך יותר.
בקשת החזר מס היא נושא מורכב ומסובך הדורש הבנה וידע משפטי. לפיכך כדאי להיוועץ עם חברה העוסקת בנושא או עם רואה חשבון מוסמך לפני גיבוש הפנייה למס הכנסה. החברות גובות עמלות שונות על פתיחת התיק ועל הטיפול בו, אך התהליך משתלם מכיוון שהנסיון והידע בתחום יכול להגדיל את סכום ההחזר.
טפסים ואישורים
הטיפול בתיק במס הכנסה כרוך בבירוקרטיה רבה. כדי להמנע מטרטורים ומעכבות מיותרים רצוי להחזיק בכל הטפסים הדרושים לפני הגשת הבקשה. אישורים רפואיים, אישורים המעידים על קשרי משפחה, טפסי שכר ותעסוקה – כל הטפסים הרלוונטים לתיק חייבים להמצא אחרת הטיפול בתיק יהיה חסר. במידה ואבדתם טפסי 106, טפסי השכר השנתיים, אתם יכולים לחזור אל המעסיק שלכם ולבקש שימציא לכם טופס חדש. במקרים שהדבר לא אפשרי ניתן יהיה להשתמש בתלוש השכר האחרון שלכם מאותו מעביד.
אופן הטיפול
כמו שכבר נאמר הטיפול בתיק כרוך בתהליכים בירוקרטיים שונים. על מנת למנוע אי נעימות הבהירו מראש שהתיק ינוהל עבורכם ומולכם בלבד. משפחות חד-הוריות למשל, יצטרכו במקרים מסוימים את חתימת בן הזוג ואישורים מסוימים ממנו. את כל התקשורת עם בן הזוג נהלו בעצמכם ואל תתנו לרואה- החשבון לנהל עבורכם. הדבר יכול לגרור חלוקה של ההחזר עם בן הזוג באופן שלא סוכם עמכם ובעיות נוספות.
הדבר נכון גם לגבי בני משפחה מדרגה ראשונה.
קבעו עם מהל התיק שלכם שהטיפול בתיק ייעשה מולכם בלבד.