נכה שהזמין מלון בחו``ל נאלץ לזחול על הרצפה כדי להיכנס לשירותים
דרגו את המאמר |
|
נכה בשיעור של 100% המרותק לכיסא גלגלים נאלץ להיכנס לשירותים של בית מלון בוינה, בזחילה על הרצפה מאחר שהחדר היה צר מדי. עקב כך נפגעה בריאותו ונגרמה לו עגמת נפש רבה. על כן עתר לבית משפט השלום בתל אביב - יפו, והגיש תביעת פיצויים בסך של 58,300 שקלים, נגד סוכנות הנסיעות, אשר ספיקה את חבילת הנופש לחו"ל.
התובע רכש חבילת נופש זוגית עבורו ועבור אשתו, בעלות של 8,300 שקלים, הכוללת כרטיסי טיסה ושהות במלון בוינה למשך ארבעה לילות בחול המועד פסח. התובע טען כי הוא ציין בפני סוכנות הנסיעות כי ההזמנה צריכה להיות מותאמת למוגבלותו, אולם בפועל התברר כי הוא שילם עבור מלון באיכות ירודה, כאשר חדר האמבטיה במלון אינו מותאם לאדם הסובל מנכות.
התובע נאלץ לזחול לתוך תא השירותים בחדר המלון
מהתמונות של החדר במלון עלה כי חדר האמבטיה אכן היה צר ולא היה מספיק מקום כדי להיכנס עם כיסא הגלגלים לתא השירותים, לכן התובע נאלץ לזחול על הרצפה. כמו כן, מעל הכיור לא היה מדף או כל מעמד אחר כדי לשים את כלי הרחצה, ואף לא היו מוצרי היגיינה כמקובל ולא היתה מראה אחת בכל החדר.
התובע הוסיף וציין כי פנה אל פקידי הקבלה במלון בנוגע לניקיון החדר והפעלת מכשיר הטלוויזיה, אולם נתקל ביחס פוגעני, מזלזל וגס רוח, וגם כאשר ביקש לפנות אל מנהל המלון, הוא לא זכה ליחס הולם. במהלך השהות התובע המתוסכל ניסה ליצור קשר עם סוכנות הנסיעות בארץ, לפי מספר טלפון שהיה רשום על השובר שקיבל ממנה, אך גם שם לא קיבל מענה. על כן ביקש מבית המשפט לחייב את הסוכנות להשיב לו את מלוא הסכום ששילם עבור החופשה ולפצותו בסך של 50,000 שקלים.
הסוכנות התנערה מאחריות וטענה כי שימשה כמתווכת בלבד
הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה בטענה כי שימשה כסוכנות נסיעות בלבד ופעלה כמתווכת בין התובע לבין הגורמים השונים. לטענתה היא פעלה ללא דופי וצירפה את שובר המלון, לפיו התובע קיבל חדר המותאם לאדם נכה. במקביל הגישה הנתבעת הודעה לצד שלישי ששימשה כספקית חבילת הנופש, ואישרה את הזמנת החדר המותאם לנכה.
לאחר שמיעת טענות הצדדים, קיבל בית המשפט את גרסתו של התובע וסבר כי הוא נקלע למצוקה ממשית ובשל כך נגרמה לו עגמת נפש מרובה. בית המשפט דחה את טענות הנתבעת כי שימשה כמתווכת בלבד, וקבע כי מדובר ברשלנות מקצעית, לכן היא אחראית לפצותו. בית המשפט הדגיש כי העובדה שבשובר אכן מצוי מספר טלפון מעידה כי גם הסוכנות מודעת לכך שפרט לגביית התשלום מצופה ממנה לדאוג שהלקוח יקבל את מלוא התמורה בגין כספו.
בנסיבות אלו קבע בית המשפט כי התובע זכאי לפיצויים בגין עגמת נפש, וחייב את הנתבעת לשלם לתובע סך של 15,000 שקלים, שכולל פיצוי וחלק יחסי מהסכום ששילם לנתבעת בגין השירותים שרכש ממנה, בצירוף הוצאות משפט ושכר טרח עורך דין בסך של 6,000 שקלים.
תא"מ 15018-07-14