הטבח קילל את האורח וירק לתוך צלחתו, האם האורח זכאי לפיצויים?
דרגו את המאמר |
|
טבח בחדר האוכל של מלון קילל אורח שהתלונן על האוכל, איים עליו וירק לתוך צלחתו. האורח ההמום הגיש תביעה לבית משפט השלום בראשון לציון ודרש להשיב לו את עלות השהייה במלון ולקבל פיצוי בסך 50,000 שקל בגין כאב וסבל.
התובע התארח במלון בצפון הארץ בחודש ינואר 2013. כאשר הגיע לחדר האוכל, על מנת לאכול את ארוחת הערב, הוא נוכח לדעת כי האוכל שמוגש במזנון היה קר, על כן התלונן בקול רם בפני שני טבחים ומנהל חדר האוכל.
בהמשך הגיע עובד נוסף שהציג את עצמו כאחראי מטבח. האחראי הסביר כי האוכל נותר קר כי לא ערבבו אותו היטב והחל לערבב את המנות שעמדו על הפלטה.
הטבח העצבני איים על האורח וירק לתוך מגש האוכל
לטענת התובע לאחר הערבוב, תפוחי האדמה עדיין נותרו קרים, והאחראי המליץ לקחת אותם מנקודת הגשה אחרת. התובע ניגש לעמדה אחרת, כאשר אחד הטבחים הלך בעקבותיו וקילל אותו בערבית. התובע שאל אותו לפשר דבריו, ובתגובה הטבח נצמד אליו ואיים עליו בשפת גוף מבהילה. התובע עזב במהירות את חדר האוכל וביקש לזמן בדחיפות את מנהל המלון. במהלך השיחה עם המנהלת התורנית, הבחינו התובע והמנהלת כי אותו טבח יורק לעבר מגש האוכל.
בעת הדיון המשפטי הנתבעת הכחישה את טענות התובע לגבי התנהלותו של הטבח, בנוגע לקללות, לאיומים והיריקה לתוך האוכל. לטענת הנתבעת, התובע הגזים בתיאוריו ודרשה לראות את כל האירוע בפרופורציות מתאימות, ולהימנע מלפסוק לו פיצוי.
עדות המנהלת התורנית היתה רצופה בסתירות
כמו כן, המנהלת התורנית הכחישה את היריקה, אך היא עומתה עם הקלטה של שיחה טלפונית בינה לבין התובע, בה היא אישרה את העובדה כי הטבח ירק אל תוך האוכל. לדבריה, היא נדרשת כחלק מתפקידה להזדהות עם רגשות האורחים וכאשר מגיע אליה לקוח עצבני, היא לא מחפשת אמת או שקר, אלא לרצות את הלקוח ולגרום לו לצאת מהמלון עם חוויה טובה.
מנכ"ל המלון העיד כי ערך בירור עם הטבח, והוא הכחיש את ההתנהגות המיוחסת לו. בגרסה זו תמכו יתר העובדים שנכחו בעת האירוע.
הטבח פגם בחוויית האירוח בשל התנהגותו התוקפנית
לאחר ששמע בית המשפט את טענות הצדדים, הוא העדיף את גרסתו של התובע שהיתה עקבית, מהימנה ואמינה. התובע הרים את הנטל במידה מספקת על מנת להוכיח את גרסתו. בית המשפט דחה את טענת הנתבעת לפיה מדובר בזוטי דברים, וקבע כי עובד המתנהל בתוקפנות כלפי אורח, עשוי לפגום באופן ממשי בתחושת החוויה שמציע המלון לאורחיו. לכן יש לנקוט במהלכים ולהבטיח שאורחים נוספים במלון לא ייפגעו מהתנהגות תוקפנית ומעליבה.
האורח יפוצה בסך 10,000 שקל
בית המשפט קיבל את התביעה בנוגע לעלויות השהייה במלון וקבע כי יש להשיב לתובע סך של 1,321 שקל עבור השהות ולפצות אותו בסך 10,000 בגין עוגמת הנפש, שנגרמה לו בעקבות התנהגותו התוקפנית של הטבח. כמו כן, מצא בית המשפט שיש לייחס לתובע אשם תורם, מכיוון שהוא פנה אל הטבחים בקול רם וכולל, בזמן שהיה יכול לפנות בשקט לאחראי המקום ולהסדיר את העניין בנימוס. הנתבעת תישא בהוצאות המשפט בסך 5,000 שקל.
תא"מ 25917-02-13